Tento program přináší

Trendy se mění. Sociální sítě je třeba brát vážně, shodují se blogerky z A Cup of Style a Vavřinec Hradilek

Nicole a Lucii spojuje blog A Cup of Style. Vybudovaly si základnu čtenářek mezi 18 a 25 lety a statistiky čtenosti sledují pravidelně. Naopak kajakář Vavřinec Hradilek se statistikami příliš neprobírá. Všechny tři spojuje projekt Generation What? a jako jeho ambasadoři se setkali ve studiu Radia Wave.

Hlavním jejich pojítkem jsou sociální sítě. Nicole a Lucie sice začínaly jako blogerky, ale dnes také fotí, na sociální sítě přidávají informace ze zákulisí a natáčejí videa. Jsou dobrou ukázkou toho, jak se trendy na internetu mění.

Kajakář Vavřinec Hradilek objevil popularitu YouTuberů teprve nedávno, ale i on má se sociálními sítěmi své zkušenosti. „Ve většině smluv mám i marketing v sociálních sítích,“ tvrdí. Výhody sociálních sítí podle něj pořád převažují nad nevýhodami, a tak spolupracuje s firmami, se kterými mu je dobře. „Na některých sportovcích je vidět, že jejich spolupráce není úplně přirozená. Ale hlavně musíme podávat výkony,“ připomíná.

Blogerek z A Cup of Style se marketing také týká. Na jejich blogu se často objevují různé značky oblečení nebo kosmetiky. „Firmu si vybíráme podle toho, jak nás zaujme produkt. Chodí nám hodně nabídek, ale 99 % odmítáme,“ tvrdí. YouTubeři by si podle nich měli hlídat, jaký obsah publikují. „Chceme na lidi působit pozitivně, aby se zamysleli nad tím, co dělají, aby se učili, cestovali a podobně,“ vysvětlují. Internet je totiž médium pro všechny, a tak by followeři měli být kritičtí.

A taky jste mohli slyšet…

Petr Zettner z Českého rozhlasu mluvil ve vysílání Radia Wave po 11. hodině o projektu Generation What? právě ve chvíli, kdy padla pomyslná meta – milion zodpovězených otázek! Děkujeme, že se zajímáte a bavíte na našem webu. A jestli jste to ještě neudělali, odpovídejte na otázky v dotazníku.

  • tutenpes

    Sociální sitě: Bráno náhledem člověka, který má velkou část života již za sebou – jeví se jako místo, kde si osamělí hledají přátele, kde se mohu pochlubit čímkoli a kde hledám radu. Místem zábavy, seznámení, anonymní zpovědi, vrbou holiče Kukulína, místem, kde mohu upustit páru, deníčkem neznámého autora/ky. prostě vším, co v dané chvíli člověk hledá. Náhradou osobního kontaktu i jeho hledáním. Snad by bylo vhodnější být trochu zdrženlivější a příliš se o sobě nerozepisovat, ba ani fotky moc neukazovat. Litovat potom – pozdě bycha honit. Přebytek nabídek přátelství ukazuje osamělost přespolního běžce.